sábado, 10 de enero de 2009

‘El cobrador català’, negros con barretina para el cobro de morosos

lavozdebarcelona.com: ‘El cobrador català’, negros con barretina para el cobro de morosos

Una empresa de Vic utiliza inmigrantes subsaharianos uniformados con el traje regional catalán, barretina incluida, para el cobro de morosos. El cobrador català, siguiendo el estilo de El cobrador del frac, busca que los deudores pasen “un poco de vergüenza” al verse presionados por unos cobradores tan pintorescos.

Los promotores se han mostrado muy satisfechos de la “buena acogida” que está teniendo la iniciativa, especialmente por la situación de crisis. Actualmente cuentan con tres subsaharianos contratados para esta actividad, además de otras dos personas uniformadas al estilo de la película Matrix.




El 9 Nou: Una empresa d'Osona vesteix immigrants amb barretina per cobrar els deutes dels morosos

Un dels treballadors d'El Cobrador Català, al costat d'un vehicle de l'empresa.

Un immigrant vestit amb faixa, barretina, espardenyes de set betes, armilla i sarró. Aquesta és la imatge d’El Cobrador Català, una nova empresa dedicada al cobrament d’impagats. Gestada a Osona, però amb clients de diferents punts del territori català, aquesta societat s’ofereix per resoldre l’increment de la morositat detectada en els darrers mesos per l’impacte de la crisi econòmica, molt evident en sectors com el de la construcció.

Agafant el model del cobrador del frac, l’empresa ha optat per una imatge impactant: mesclar la immigració amb el vestuari tradicional català. “La nostra força és fer passar vergonya al morós”, expliquen els responsables del projecte, que prefereixen mantenir l’anonimat, però que subratllen la seva condició d’“empresa seriosa”.

Un ciutadà d’origen nigerià i un procedent de Cap Verd són els dos primers encarregats de requerir els pagaments als morosos. Els acompanya un cotxe amb el logotip de l’empresa, que exerceix de suport quan arriba el moment de fer el contacte amb la persona que deu diners. “El nostre objectiu no és utilitzar la violència ni la intimidació per cobrar. No volem coaccionar”, destaca l’empresa, que justifica la imatge escollida amb arguments publicitaris. “Necessitàvem que cridés l’atenció”, apunten els responsables d’El Cobrador Català, que ja ha donat d’alta els treballadors a la Seguretat Social.

El contacte entre el cobrador i la persona que acumula el deute és l’últim pas del treball. Un cop rebut l’encàrrec del client que reclama diners, l’empresa verifica si el deute existeix, amb la recopilació de factures i documents que ho acreditin. “Demanem que el client firmi un contracte de poders que ens permeti reclamar els diners amb totes les garanties”, detallen els impulsors de la societat, que també reben casos derivats per advocats. “En els propers mesos hi haurà molta feina”, afegeixen.

La crisi econòmica ha generat un increment de la morositat, especialment palpable en el sector de la construcció. De fet, la majoria de la vintena de clients que ja han requerit els serveis d’El Cobrador Català són autònoms –des d’electricistes fins a paletes– que no han estat retribuïts per la feina feta. “Un 80% procedeixen del món de la construcció, però també hi ha mecànics i altres autònoms”, admet l’empresa per detallar quins professionals requereixen els seus serveis. “És cert que ara hi ha més dificultats per pagar factures”, diuen els promotors de la iniciativa.

0 comentarios: